Zásahy a cvičení 2020 | Hasiči Mladé Buky

WEB PARTNERS

Banan-maly

Zásahy a cvičení 2020

Zásahy 2019..   Zásahy 2018..  Zásahy 2017..   Zásahy 2016..    Zásahy 2015..     Zásahy 2014..     Zásahy 2013..

17.11.2020 Požár výškové budovy - Trutnov HSM

17-11-2020-pozar-vyskove-budovy-trutnov-hsm

17.11. v 11:57 hodin je jednotce ohlášen požár bytu ve výškové budově v Trutnově Horním Starém Městě. Na místě spolupracujeme s jednotkou HZS PS Trutnov a JSDH Trutnov. V dýchací technice provádíme průzkum ve všech patrech s klukama z HSM a odvětravá se silně zakouřená chodba. Dále potom i v bytě nad, kde se větrá a kontroluje termokamerou. Chlapi z HZS Trutnov jedním proudem C rychle požár lokalizovali a zlikvidovali. Na místo ještě povolány JSDH Svoboda nad Úpou a Hajnice, policie ČR a policie města Trutnov. Na základnu se vracíme krátce po 13. hodině.

14.10.2020 Odstranění stromu - Mladé Buky

141-10-2020-odstraneni-stromu-mlade-buky

14.10. v 00:45 hodin jednotka vyjíždí na technickou pomoc, uvolnění komunikací v Mladých Bukách. Vlivem silného nárazového větru docházelo během noci k pádům stromů a větví na komunikace. Jednotka prováděla likvidaci těchto překážek na komunikaci 1/14, u Hrádečku a na páteřní komunikaci přes Ml. Buky. U Hrádečku ve spolupráci s TA HZS Trutnov.

4.10.2020 Požár EPS - Trutnov

4-10-2020-pozar-eps-trutnov

4.10. v 15:39 hodin je jednotce nahlášen požár v obchodní zóně Retail. Vyjíždíme s CAS za necelé 4 minuty v 1+4. Na místě jednotka HZS Trutnov, JSDH Mladé Buky, JSDH Trutnov, hlídka PČR, průzkumem nebyl požár zjištěn a přehodnoceno na planý poplach.

23.9.2020 Požár vozidla - Mladé Buky

23-9-2020-pozar-vozidla-mlade-buky

23.9. v 07:37 hodin je jednotce nahlášen požár vozidla na komunikaci 1/14 po dopravní nehodě 1 osoba zraněná. S CAS jsme na místě 6 min. po vyhlášení poplachu, ihned dostáváme informace, že osoba je mimo vozidlo a v péči zdravotníků posádek dvou vozů Liptrans následně předána ZZS. Okamžitě zahajujeme hasební práce za pomoci vysokotlaku a po chvíli požár lokalizujeme. Na místě JSDH Mladé Buky, HZS PS Trutnov, ZZS Trutnov, DZS Liptrans, hlídka PČR, PČR DI SND.

16.9.2020 Požár výškové budovy - Trutnov HSM

16-9-2020-pozar-vyskove-budovy-trutnov-hsm

16.9. ve 21:02 hodin jednotka vyjíždí do Trutnova k požáru ve výškové budově v Horním Starém Městě, kde došlo k plamennému zahoření pračky v kuchyni. Na místě zasahují jednotky HZS PS Trutnov a JSDH Trutnov. Po příjezdu na místo dostáváme informaci z Kopis, že na místě je dostatek sil a prostředků a vracíme se na základnu.

30.8.2020 Čerpání vody - Trutnov

30-8-2020-cerpani-vody-trutnov

30.8. ve 21:05 hodin je jednotka povolána na technickou pomoc do Trutnova, dále městské části Volanov, kde blesková povodeň zaplavila domy a pozemky přilehlé k Volanovskému potoku. Začínáme na silnici 1/14 kruhový objezd u OD Albert, kde příval vody se vším možným ucpal silniční vpusť a zaplavil část objezdu. S asistencí hlídky PČR, která nám řídí provoz, nacházíme a čistíme ucpanou vpusť. Po odtoku vody posbíráme plastové díly a několik registraček, které vracíme přihlížejícím majitelům. Ve Volanově pomáháme v několika domech s odčerpáváním vody za pomoci plovoucího a el. kalového čerpadla. Naplavené bahno odsáváme speciálním vysavačem zapůjčeným od MÚ Trutnov. Snažíme se tedy maximálně snížit dopad této události a to i ten psychický, který se rýsuje ve tvářích lidem, kterým voda poškodila jejich obydlí. Tyto práce provádíme souběžně s JSDH Trutnov HSM a to až do pozdních nočních hodin.

12.6.2020 Požár EPS - Trutnov

12-6-2020-pozar-eps-trutnov

12.6.2020 v 15:51 hodin vyjíždí jednotka do Trutnova obchodní zóna Retail k požárnímu poplachu EPS, na místě jsme s jednotkami HZS PS Trutnov a JSDH Trutnov HSM. Provádíme téměř hodinový průzkum celého objektu, který kontrolujeme termokamerami. Průzkumem není zahoření zjištěno a krátce po 17 hodině se vracíme na základnu.

2.6.2020 Požár horské chaty - Horní Maršov Lysečiny

2-6-2020-pozar-horske-chaty-horni-marsov-lyseciny

2.6. ve 20:31 hodin jednotka vyjíždí k požáru horské chaty v Horním Maršově Lysečinách. Na místě události zjišťujeme, že došlo k zahoření střešní konstrukce. Hasební práce probíhaly v podkroví, kde se musely rozebrat sádrokartonové konstrukce včetně izolace. Likvidace požáru byla ohlášena velitelem zásahu v 22:31 hod. Závěr vyšetřovatele hasičů je, že požár vznikl pravděpodobně jako následek úderu blesku. Škoda byla předběžně stanovena asi na půl milionu korun, uchráněny byly hodnoty v řádu milionů korun. Zúčastněné jednotky: HZS Trutnov, JSDH Mladé Buky, Pec pod Sněžkou, Horní Maršov, Svoboda nad Úpou.

11.5.2020 Odstranění stromů - Mladé Buky

16-5-2020-spadle-stromy-mlade-buky

11.5. v 21:38 hodin jednotka vyjížděla k několika událostem, způsobeným silným větrem, který opět vyvracel, nebo lámal stromy a větve. V našem kraji nejvíce na Trutnovsku. Naši chlapi makali do pozdních nočních hodin za silného a opravdu ledového větru se sněhem. Likvidovalo se několik stromů a větví z komunikace 1/14, která protíná Mladé Buky a Hertvíkovice, dále pak také v Antonínově Údolí, kde nás zastihla i pěkná chumelenice. Na závěr jsme ještě kontrolovali páteřní a vedlejší komunikace, jestli někde něco nehrozí. Domů se vracíme kolem půlnoci.

16.4.2020 Požár travního porostu - Trutnov HSM

16-4-2020

16. dubna v 16:03 hodin vyjela jednotka k požáru travního porostu v Trutnově Horním St. Městě. Pálení se vlivem větru vymklo kontrole a na místo jsou povolány tři jednotky. Na místě jsme první a zahajujeme hasební práce 1proudem C, po chvíli na místo přijíždí jednotky JSDH Trutnov a HZS PS Trutnov. JSDH Trutnov rozvíjí 1C + vysokotlaký proud a společně po chvíli požár lokalizujeme. Místo požáru s profesionální jednotkou kontrolujeme termokamerami, aby byla jistota, že je požár zlikvidován. Na místě také hlídka PČR.

11.4. Požár lesního porostu - Mladé Buky

11-4-2020

11. dubna v 07:26 hodin vyjela jednotka k požáru lesního porostu v Mladých Bukách. Při jízdě se dozvídáme, že v místě požáru probíhá ohlášené pálení větví po těžbě, kde vlivem větru došlo k přelétnutí jisker do hromady uložené kulatiny. Na místě rozvíjíme 1C proud, 1D proud se smáčedlem a zahajujeme hasební práce. Na místo po chvilce přijíždí jednotka Svoboda nad Úpou, která nás doplňuje a jednotka HZS PS Trutnov se dvěmi CAS. Požár rychle lokalizujeme a k likvidaci si vyžádáme obecní nakladač, který nám pomáhá rozhrnout kulatinu k úplnému dohašení. V průběhu dne na místo dojíždíme na čtyřkolce a místo kontrolujeme termokamerou, jestli je vše v pořádku.

6.4. Požár travního porostu - Mladé Buky

6-4-2020

6. dubna ve 12:33 hodin vyjela jednotka k požáru travního porostu v Mladých Bukách do areálu textilinvest, kde se provádělo neohlášené a protipožárně nezajištěné spalování stavebního odpadu. Vlivem silného větru se oheň rozšířil do suchého porostu trávy a začal se šířit k zástavbě RD. Na místo vyjíždí naše jednotka s CAS i s DA a jednotka HZS PS Trutnov. Na místě pomocí vysokotlaku požár celkem rychle lokalizujeme a v zápětí likvidujeme. Celý prostor požáru řádně prolévame a kontrolujeme termokamerou.

27.3.2020 Požár travního porostu - Mladé Buky

27-3-2020

27. března v 13:38 hodin vyjela jednotka k požáru travního porostu v Mladých Bukách. Na místo přijíždí také jednotka HZS PS Trutnov a JSDH Svoboda nad Úpou, společně se všechny jednotky zapojují do hasebních prací a požár likvidují. Příčina vzniku je v šetření. Na místě také hlídka PČR.

12.3.2020 Požár el. vedení - Mladé Buky

12-3-2020

12. března v 06:55 hodin vyjela jednotka k požáru elektrického sloupu v Mladých Bukách, na místě provedeme průzkum, jinak nezasahujeme. Jednotka HZS vyčkává na příjezd technika El. distribuce, my se vracíme na základnu. Na místě JSDH Mladé Buky, HZS PS Trutnov, hlídka PČR.

9.3.2020 Technická pomoc - Mladé Buky

9-3-2020

9. března v 10:11 hodin jednotka vyjíždí k technické pomoci únik nebezpečných látek na komunikaci silnice č. 1/14 v Mladých Bukách. Naše jednotka společně s jednotkou HZS PS Trutnov likvidovala únik oleje z vozidla na frekventované křižovatce Trutnov/Pec/Vrchlabí, na místě také hlídka PČR.

5.3.2020 Taktické cvičení - Janské Lázně

Resizer_15837083024610

5. března se naše jednotka zúčastnila taktického cvičení v Janských Lázních, kde byl na svahu Černé Hory simulován požár rolby, zranění osoby a následné rozšíření požáru do lesního porostu. Součástí výcviku bylo i vyzkoušení nových redukčních ventilů, které umožňují odebírání vody ze systému zasněžování sjezdovek k hasebním účelům. Také se zkoušel transport hasičů a materiálu na místo události za pomoci pásových čtyřkolek a jedné šestikolky, které jsou v rukách dobrovolných jednotek. Zúčastněné jednotky : HZS PS Trutnov, JSDH Mladé Buky, Svoboda nad Úpou, Černý Důl, Horní Maršov, Pec pod Sněžkou Velká Úpa a zaměstnanci Skiresortu ČernáHora Pec.

25.2.2020 Požár vozidla - Mladé Buky

87524942_2732837163510192_6257393619397771264_n

V úterý 25. února v 13:39 hodin vyjela jednotka k nahlášenému požáru vozidla v Mladých Bukách na silnici 1/14. Na místě zasahujeme společně s jednotkou HZS Trutnov.

11.2.2020 Odstranění stromu - Trutnov HSM

Resizer_15837028599610

11. února v 9:22 hodin vyjela jednotka k nahlášenému spadlému stromu do Trutnova HSM. Na místě události zjišťujeme, že se jedná o vyvrácený velký smrk, který spadl na dřevěnou chatu. Na místo přijíždí i jednotka HZS Trutnov. Po domluvě s velitelem zásahu, jen ohraničujeme páskou nebezpečnou zónu. Majitelé chaty jsou informování, že na odstranění stromu nemáme z důvodu špatně dostupného terénu prostředky a mají se obrátit na specializovanou firmu rizikového kácení stromů.

10.2.2020 Technická pomoc - Mladé Buky

10. února se přes Mladé Buky přehnal orkán Sabine naše jednotka vyjela k první události v 13:22 hodin. Jednalo se o spadlý strom na komunikaci, který strhl elektrické vedení. Následovali další události a likvidační práce probíhaly v celém katastru Mladých Buků, primárně na hlavních komunikacích a v místech, kde bylo strženo elektrické vedení. Naštěstí se všechny události obešly bez zranění. Jednotka byla celou noc i den připravena v pohotovosti na stanici.

5.2.2020 Stromy na komunikaci

Ve sředu 5. února vyjela jednotka odstranit popadané stromy na silnici 1/14 mezi Mladé Buky Hertvíkovice až Trutnov OD Tesko, které spadly během silného větru. Na místě zasahujeme společně s jednotkou Trutnov HSM.

5.2.2020 Dopravní nehoda - Mladé Buky

Ve středu 5. února v 8:34 vyjela jednotka k dopravní nehodě dvou automobilů v Mladých Bukách na silnici 1/14 nedaleko kostela.

19.1.2020 Pohřešovaná osoba - Rýchory

19-1-2020

19.1. v 19:59 hodin jednotka vyjíždí na pátrací akci se čtyřkolku a termokamerou do oblasti Rýchor, kde se pohřešuje jedna osoba. Čtyřkolka ještě není oficiálně na výjezdu, ale ví se, že ji máme k dispozici a můžeme ji na pátrací akci využít. Jsme tou dobou zrovna na stanici, takže vyjíždíme za pár minut směr Bystřice a dále na vrcholky. V akci jsou nasazeny s Policií ČR jednotky JSDH Horní Maršov, Žacléř, Mladé Buky a Horská Služba, cca po hodině je osoba nalezena jednotkou Horní Maršov na ČeskoPolské hranici bez zranění, my se vracíme na základnu.

11.1.2020 Požár komínu - Mladé Buky

11-1-2020

11.1.2020 18:37 je jednotce vyhlášen poplach požár komínového tělesa v Mladých Bukách. Na místě zasahujeme společně s jednotkou HZS Trutnov. Po vyčištění kamen se za pomoci štěrku a komínového nářadí čistí i komínové těleso od hořících sazí, také se vše průběžně kontroluje termokamerami.